Музичні заняття як засіб патріотичного виховання
Патріотизм - це не тільки парад вишиванок, рушників і спів народних пісень. Це і висока внутрішня культура, шанобливе ставлення до пам'яток історії, любов до Батьківщини, до ближнього, гідність, ввічливість, повага до свого минулого, чесність і решта рис, притаманних нашому народу. Тому педагог, перш за все, повинен сам усвідомити, що таке патріотизм, а потім лише доносити його до дітей, а не лише підходити до цього формально лише з приуроченням до знаменних дат.
Патріотичне виховання – справа відповідальна, оскільки передбачає тонке заволодіння вразливими душами дітей, уміле оперування їхніми емоціями та почуттями, інтересами. Одним із майданчиків, на якому можна виховати в дітей патріотизм та заглибити їх у дивовижно розмаїтий світ українства є музичні заняття.
Виховання в дітей справжнього патріотизму має відбуватися «від серця до серця».
Зокрема, на музичних заняттях його здійснюють через такі форми взаємодії музичного керівника з дітьми, як-от:
- слухання високохудожніх зразків української класичної музики та бесіди з приводу прослуханого твору;
- цікаві бесіди про відомих українських співаків, композиторів, їх творчий шлях;
- ознайомлення і зацікавлення дітей українськими народними інструментами, грою на них;
- використання народних звичаїв, обрядів, ігор на святах, розвагах;
- розгляд ілюстрацій народознавчого змісту та бесіда у поєднанні з музикою;
- вивчення елементів народного танцю;
- вивчення українських народних пісень та їх виконання ;
- ознайомлення з малими формами українського фольклору (так званий дитячий фольклор: потішки, забавлянки, колисанки, заклички, примовлянки, мирилки, дражнилки)
Найпоширенішою формою патріотичного виховання дошкільників у дитячому садку є проведення народних свят, розваг, вечорниць, інсценізацій українських народних казок, де використовуються доступні дітям :
- українські народні пісні, забавлянки, потішки, частівки, коломийки;
- українські таночки: гопак, козачок, полька, метелиця, гречаники, кривий танець;
- гра на дитячих музичних інструментах: бубон, сопілка, свищик, цимбали, трембіта, трикутник, маракаси, дзвіночок та інші.
Усе це спроможне закласти в дітей більше знань, зацікавлення та самосвідомості, аніж будь-який масштабний святковий захід. Головне — усе залежатиме від того, які прийоми та методи педагог обере для того, аби досягнути успіху в прилученні дітей до національної ідеї, культивуванні в них поваги та шани до всього українського.
Немає коментарів:
Дописати коментар