пʼятниця, 31 грудня 2021 р.

                                        Методичні рекомендації щодо організації

роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності

Основні напрями роботи з БЖД:

  • *    Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
  • *    Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.
  • *    Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.
  • *    Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами , побутовою хімією.
  • *    Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.
  • *    Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.

Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:

Принцип системності.

Робота проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.

Принцип сезонності, особливо  дитина і природа:

  • стихійні явища;
  • ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
  • зимою – властивості снігу;
  • в жару – тепловий, сонячний удар, пожежа;

Принцип врахування умов села і міста.

  • Сільським – як вести себе у місті,
  • Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.

Принцип доступності, врахування віку дітей.

Принцип інтеграції, тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми 

  • ознайомлення з довкіллям,
  • ознайомлення з природою, 
  • художня література, 
  • фізичний розвиток, 
  • образотворча діяльність, 
  • екологічне та валеологічне виховання.


Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.

 Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.

 Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.

 Використання  наочності також стане  в нагоді педагогам.

 Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.

 Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.

 Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.

Немає коментарів:

Дописати коментар