Методичні рекомендації щодо організації
роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності
Основні
напрями роботи з БЖД:
- Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
- Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.
- Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.
- Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами , побутовою хімією.
- Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.
- Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.
Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:
Принцип системності.
Робота
проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.
Принцип сезонності,
особливо дитина і природа:
- стихійні явища;
- ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
- зимою – властивості снігу;
- в жару – тепловий, сонячний удар, пожежа;
Принцип врахування
умов села і міста.
- Сільським – як вести себе у місті,
- Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.
Принцип доступності,
врахування віку дітей.
Принцип інтеграції, тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми
- ознайомлення з довкіллям,
- ознайомлення з природою,
- художня література,
- фізичний розвиток,
- образотворча діяльність,
- екологічне та валеологічне виховання.
Розширення
уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не
лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб
– художнє слово.
Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.
Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.
Використання наочності також стане в нагоді педагогам.
Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.
Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.
Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.
Немає коментарів:
Дописати коментар