Методичні рекомендації щодо організації
роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності
Основні
напрями роботи з БЖД:
Формувати
у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
Формувати
у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря,
ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками,
негативними наслідками.
Виховувати
в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил
протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної
ситуації.
Навчити
дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами , побутовою хімією.
Формувати
в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та
вміння реалізувати в природі набуті знання.
Виховувати
вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо
виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у
надзвичайних ситуаціях.
Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:
Принцип системності.
Робота
проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.
Принцип сезонності,
особливо дитина і природа:
- стихійні явища;
- ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
- зимою – властивості снігу;
- в жару – тепловий, сонячний удар, пожежа;
Принцип врахування
умов села і міста.
- Сільським – як вести себе у місті,
- Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.
Принцип доступності,
врахування віку дітей.
Принцип інтеграції, тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми
- ознайомлення з довкіллям,
- ознайомлення з природою,
- художня література,
- фізичний розвиток,
- образотворча діяльність,
- екологічне та валеологічне виховання.
Розширення
уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не
лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб
– художнє слово.
Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.
Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.
Використання наочності також стане в нагоді педагогам.
Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.
Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.
Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.




Немає коментарів:
Дописати коментар