"ПЕДАГОГИ ТА БАТЬКИ: НОВІ ГРАНІ СПІВРОБІТНИЦТВА"
Співпраця колективу ЗДО з батьками є основою демократизації та підвищення якості освіти. Взаємодія колективу з батьківською громадою буде ефективною лише за умови розуміння ними, що тільки спільними зусиллями можна створити умови для підвищення якості освіти; розвитку й виховання дитини, набуття нею необхідного соціального досвіду. Досягнення цього сприятиме постійна робота педагогічного колективу навчального закладу над підвищенням рівня психолого-педагогічних знань батьків та їх педагогічної культури.
Складовими співпраці батьків та ЗДО є:
- вивчення потреб, інтересів та очікувань батьків;
- ознайомлення батьківської громади з традиціями ЗДО, річним планом, структурою роботи (на сайті ЗДО);
- створення спільної стратегії розвитку ЗДО на діагностичній основі;
- залучення батьків до освітнього процесу їх дітей (проведення спільних виховних заходів, занять);
- психолого-педагогічна допомога батькам у вихованні дітей (всеобучі, лекторії, консультації);
- створення умов для мотивації щодо набуття якісної освіти;
- формування несуперечливих вимог до дитини і узгодження очікувань батьків та педагогічних працівників щодо результатів освітнього процесу.
Робота з батьками повинна мати характер випереджування, готувати батьків до розуміння дітей та їх проблем. Педагогічні проблеми можна вирішувати тільки разом і працювати бажано на випередження.
В такому випадку колектив ЗДО разом з батьківською громадою здатний вирішити проблеми:
- формування інтересів та ціннісних орієнтацій в дітей;
- виявлення здібностей та обдарованості;
- розвитку пізнавальних інтересів;
- створення сприятливого освітнього середовища;
- індивідуалізації та диференціації навчання;
- піклування про здоровʼя дітей;
- формування навичок здорового способу життя.
Батьки та вихователі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є зацікавленими однодумцями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.
Основні принципи педагогіки партнерства:
- повага до особистості;
- доброзичливість і позитивне ставлення;
- довіра у відносинах;
- діалог – взаємодія – взаємоповага;
- принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).
ПАРТНЕРСТВО У ЗДО: У ЧОМУ СЕКРЕТ
Що поєднують відносинами партнерства сім’ї та ЗДО:
батьківство: сім’ї мають забезпечувати здоров’я та безпеку дітей, створювати вдома середовище, що заохочує до навчання та виховання; ЗДО ж повинен забезпечувати сім’ї інформацією, щоб допомогти зрозуміти своїх дітей та сприяти їхньому розвитку;
спілкування: ЗДО має бути підзвітним родинам і надавати їм інформацію про прогрес у навчанні та вихованні дітей.
Педагогіка партнерства важлива і незамінна з огляду на те, що:
По-перше, сприяє створенню атмосфери, в якій найкраще розкривається потенціал кожної дитини, формується його ініціативність і креативність. А це – один із ключових активів сучасного світу.
По-друге, партнерство задовольняє потребу в значимості і приналежності та зменшує рівень стресу, що, зрештою, допомагає інтелекту працювати ефективніше.
Для того, щоб найкраще підготувати себе до моделі партнерства у ЗДО, варто:
1. Прийняти факт, що зміни мислення відбуваються повільно – воно подібне на айсберг, занурений у глибини історії. Отже слід набратися терпіння, намагаючись побудувати партнерські стосунки з батьками вихованців.
2. Поставити собі запитання, який спосіб мислення найбільш адаптивний для цих умов; знайти носіїв такого мислення зростання. Приміряти на себе ці моделі.
3. Розвивати уяву і креативність.
Немає коментарів:
Дописати коментар