понеділок, 13 грудня 2021 р.

 "ПЕДАГОГИ ТА БАТЬКИ: НОВІ ГРАНІ СПІВРОБІТНИЦТВА"

    Співпраця колективу ЗДО з батьками є основою демократизації та підвищення якості освіти. Взаємодія колективу з батьківською громадою буде ефективною лише за умови розуміння ними, що тільки спільними зусиллями можна створити умови для підвищення якості освіти; розвитку й виховання дитини, набуття нею необхідного соціального досвіду. Досягнення цього сприятиме постійна робота педагогічного колективу навчального закладу над підвищенням рівня психолого-педагогічних знань батьків та їх педагогічної культури. 

  Складовими співпраці батьків та ЗДО є: 

- вивчення потреб, інтересів та очікувань батьків; 

- ознайомлення батьківської громади з традиціями ЗДО, річним планом, структурою роботи (на сайті ЗДО); 

- створення спільної стратегії розвитку ЗДО на діагностичній основі; 

- залучення батьків до освітнього процесу їх дітей (проведення спільних виховних заходів, занять); 

- психолого-педагогічна допомога батькам у вихованні дітей (всеобучі, лекторії, консультації);  

- створення умов для мотивації щодо набуття якісної освіти; 

- формування несуперечливих вимог до дитини і узгодження очікувань батьків та педагогічних працівників щодо результатів освітнього процесу.

    Робота з батьками повинна мати характер випереджування, готувати батьків до розуміння дітей та їх проблем. Педагогічні проблеми можна вирішувати тільки разом і працювати бажано на випередження. 

В такому випадку колектив ЗДО разом з батьківською громадою здатний вирішити проблеми: 

- формування інтересів та ціннісних орієнтацій в дітей; 

- виявлення здібностей та обдарованості; 

- розвитку пізнавальних інтересів; 

- створення сприятливого освітнього середовища; 

- індивідуалізації та диференціації навчання; 

- піклування про здоровʼя дітей; 

- формування навичок здорового способу життя.

     Батьки та вихователі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є зацікавленими однодумцями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. 

Основні принципи педагогіки партнерства:

повага до особистості;

- доброзичливість і позитивне ставлення;

- довіра у відносинах;

- діалог – взаємодія – взаємоповага;

- принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).

ПАРТНЕРСТВО У ЗДО: У ЧОМУ СЕКРЕТ


Що поєднують відносинами партнерства сім’ї та ЗДО:

батьківство: сім’ї мають забезпечувати здоров’я та безпеку дітей, створювати вдома середовище, що заохочує до навчання та виховання; ЗДО ж повинен забезпечувати сім’ї інформацією, щоб допомогти зрозуміти своїх дітей та сприяти їхньому розвитку;

спілкування: ЗДО має бути підзвітним родинам і надавати їм інформацію про прогрес у навчанні та вихованні дітей.

Педагогіка партнерства важлива і незамінна з огляду на те, що:

По-перше, сприяє створенню атмосфери, в якій найкраще розкривається потенціал кожної дитини, формується його ініціативність і креативність. А це – один із ключових активів сучасного світу.

По-друге, партнерство задовольняє потребу в значимості і приналежності та зменшує рівень стресу, що, зрештою, допомагає інтелекту працювати ефективніше.

Для того, щоб найкраще підготувати себе до моделі партнерства у ЗДО, варто:

1. Прийняти факт, що зміни мислення відбуваються повільно – воно подібне на айсберг, занурений у глибини історії. Отже слід набратися терпіння, намагаючись побудувати партнерські стосунки з батьками вихованців.

2. Поставити собі запитання, який спосіб мислення найбільш адаптивний для цих умов; знайти носіїв такого мислення зростання. Приміряти на себе ці моделі.

3. Розвивати уяву і креативність. 



Немає коментарів:

Дописати коментар