«Використання Lego-технології як засобу формування соціально-комунікативної компетенції
дошкільника»
Основою наборів є цеглинка LEGO,
що являє собою порожнистий пластмасовий блок, що з’єднується з іншими такими ж
цеглинками на шипах. Сучасна система кріплення кубиків була запатентована у
1958 році. До кубиків пізніше додалися транспортні фігурки, фігурки людей,
потім тварин, безліч додаткових елементів і ще багато-багато деталей.
Сьогодні бренд LEGO випускає
продукцію для дітей різного віку. Різноманітність серій та деталей – вражає.
Основним принципом навчання є принцип «Навчання через дію» – діти
отримують знання у процесі гри, конструювання, побудови та дослідження моделей
з конструктора для наборів якого характерні висока якість, естетичність,
незвичайна міцність та безпека.
Діти – природжені дослідники і винахідники. Ці закладені природою здібності найшвидше реалізовуються й удосконалюються під час роботи з конструктором LEGO, який створює поживний ґрунт для гри, навчання, творчості, фантазії, розвиває критичне мислення, вміння вправлятися з проблемними завданнями, дозволяє малюкам втілити багато важливих ідей і розвинути необхідні у подальшому житті навички.
Застосування LEGO-технології у роботі з дітьми дошкільного
віку обумовлюється її високими освітніми можливостями:
·
використанням у різних ігрових і навчальних зонах,
·
технічними та естетичними характеристиками,
·
багатофункціональністю.
Завдяки цій технології на
заняттях створюється атмосфера, в якій діти відчувають себе творцями. Працюючи
у групі, діти вчаться спілкуватися, бути терпимими один до одного і до невдач
товариша, допомагати один одному. Вихователь щораз має заохочувати дітей,
надаючи корисні поради та ідеї, спостерігати за діями дітей, цікавитися
процесом, ставити відкриті питання, щоб спонукати пізнавальну діяльність.
LEGO-завдання
дають можливість виробляти у дітей наполегливість, самоконтроль, увагу,
терпіння, вміння зосередитися і проявляти фантазію, створювати щось нове,
можливість засвоювати матеріал в ігровій формі. Завдання з LEGO перетворюють
навчання в цікаве і зрозуміле дитині, тому що воно проходить в ігровій формі. У
ході гри дитина ненав’язливо навчається, закріплює, вивчає і розв’язує
завдання, збагачує словниковий запас. Різні способи організації гри для дітей
залучають різні сфери їх розвитку. Саме навчання стає більш ефективним та
цікавим.
LEGO-технологія є яскравим
прикладом інтеграції як і в організованій освітній діяльності, так і в
самостійній діяльності дітей, що сприяє розвитку:
·
математичних здібностей – дитина відбирає, відраховує необхідні за
розміром, кольором, конфігурацією деталі.
·
комунікативних навичок – дитина поповнює словник новими словами, у процесі
конструювання спілкується з однолітками, з дорослими, задає конкретні питання
про різні предмети, уточнює їх властивості та ін.;
·
підвищує ефективність засвоєння матеріалу дітьми, здійснює сприятливий
вплив на розвиток дитини в цілому (розвивається дрібна моторика, пам’ять,
увагу, логічне і просторове мислення, творчі здібності та ін.);
·
спільна гра з іншими дітьми і з дорослими допомагає малюкові стати більш
організованим, дисциплінованим, цілеспрямованим, емоційно-стійким.
Немає коментарів:
Дописати коментар