четвер, 11 травня 2023 р.

«Використання Lego-технології як засобу формування соціально-комунікативної компетенції дошкільника»

Основою наборів є цеглинка LEGO, що являє собою порожнистий пластмасовий блок, що з’єднується з іншими такими ж цеглинками на шипах. Сучасна система кріплення кубиків була запатентована у 1958 році. До кубиків пізніше додалися транспортні фігурки, фігурки людей, потім тварин, безліч додаткових елементів і ще багато-багато деталей.


Сьогодні бренд LEGO випускає продукцію для дітей різного віку. Різноманітність серій та деталей – вражає. Основним принципом навчання є принцип «Навчання через дію» – діти  отримують знання у процесі гри, конструювання, побудови та дослідження моделей з конструктора для наборів якого характерні висока якість, естетичність, незвичайна міцність та безпека.

Діти – природжені дослідники і винахідники. Ці закладені природою здібності найшвидше реалізовуються й удосконалюються під час роботи з конструктором LEGO, який створює поживний ґрунт для гри, навчання, творчості, фантазії, розвиває критичне мислення, вміння вправлятися з проблемними завданнями, дозволяє малюкам втілити багато важливих ідей і розвинути необхідні у подальшому житті навички.

Застосування  LEGO-технології у роботі з дітьми дошкільного віку обумовлюється її високими освітніми можливостями:

·                     використанням у різних ігрових і навчальних зонах,

·                     технічними та естетичними характеристиками,

·                     багатофункціональністю.

Завдяки цій технології на заняттях створюється атмосфера, в якій діти відчувають себе творцями. Працюючи у групі, діти вчаться спілкуватися, бути терпимими один до одного і до невдач товариша, допомагати один одному. Вихователь щораз має заохочувати дітей, надаючи корисні поради та ідеї, спостерігати за діями дітей, цікавитися процесом, ставити відкриті питання, щоб спонукати пізнавальну діяльність.

     LEGO-завдання дають можливість виробляти у дітей наполегливість, самоконтроль, увагу, терпіння, вміння зосередитися і проявляти фантазію, створювати щось нове, можливість засвоювати матеріал в ігровій формі. Завдання з LEGO перетворюють навчання в цікаве і зрозуміле дитині, тому що воно проходить в ігровій формі. У ході гри дитина ненав’язливо навчається, закріплює, вивчає і розв’язує завдання, збагачує словниковий запас. Різні способи організації гри для дітей залучають різні сфери їх розвитку. Саме навчання стає більш ефективним та цікавим.

LEGO-технологія є яскравим прикладом інтеграції як і в організованій освітній діяльності, так і в самостійній діяльності дітей,  що сприяє розвитку:

·                     математичних здібностей – дитина відбирає, відраховує необхідні за розміром, кольором, конфігурацією деталі.

·                     комунікативних навичок – дитина поповнює словник новими словами, у процесі конструювання спілкується з однолітками, з дорослими, задає конкретні питання про різні предмети, уточнює їх властивості та ін.;

·                     підвищує ефективність засвоєння матеріалу дітьми, здійснює сприятливий вплив на розвиток дитини в цілому (розвивається дрібна моторика, пам’ять, увагу, логічне і просторове мислення, творчі здібності та ін.);

·                     спільна гра з іншими дітьми і з дорослими допомагає малюкові стати більш організованим, дисциплінованим, цілеспрямованим, емоційно-стійким.

 








Немає коментарів:

Дописати коментар