Пам'ятка
"Кілька порад вихователю по оптимізації спілкування з дітьми"
Професія вихователя належить до творчих видів діяльності, оскільки професійна діяльність будь – якого педагога спрямовується на виховання унікальної, неповторної особистості.
Сучасний вихователь – це фахівець, який сьогодні працює в системі дошкільної освіти, володіє педагогічними технологіями, що відповідають новим суспільним цілям та рівню розвитку науки про дитину.
Він повинен вміти працювати в умовах ринку, розуміти що тільки високий професіоналізм, творчість, ініціатива допоможуть йому знайти своє місце та самореалізуватися в професії.
В.Сухомлинський сказав про це так «Виховання – це багатогранний процес постійного духовного збагачення та оновлення – і тих, хто виховується, і тих, хто виховує».
Вихователь повинен постійно працювати над підвищенням фахового рівня, володіти мистецтвом спілкування з людьми і дітьми. Сучасний вихователь володіє почуттям гумору. Саме він знадобиться в скрутну хвилину і додасть оптимізму в разі невдачі.
В сучасних умовах вихователь повинен мати найвищий рівень фахової підготовки та високий інтелектуально – креативний потенціал. Вихователь – впевнена в собі людина, яка вміє поводитися в товаристві, не викликаючи своїми вчинками, поведінкою та зовнішнім виглядом зневаги до себе, людина, яка дотримується чотирьох основних правил спілкування: ввічливість, природність, гідність і тактовність.
Джерелом натхнення, що живить вихователя, є діти, він живе ними. Саме діти, яких він так любить, дають вихователю невичерпну енергію, життєлюбність і позитивне мислення.
Заповіді педагога:
- Будь обережний!
- Не помились!
- Не нашкодь!
- Будь надією для дитини!
- Знай, чого прагнеш!
- Постійно шукай у дитини скарби в душі!
Пам’ятка для вихователів
«Негативні ознаки заняття, проведеного без творчості»
або«Чого не повинно бути ніколи»
- · Відсутність плану заняття;
- · Відсутність чітких цілей заняття;
- · Невміння вихователя поставити і виконати програмові завдання;
- · Відсутність бажання проводити заняття;
- · Неспроможність вихователя бачити заняття в перспективі його розвитку;
- · Використання тільки фронтальних способів організації дітей;
- · Приділення уваги тільки вербальним методам спілкування з дітьми;
- · Одноманітність структури заняття. Бідний його зміст;
- · Дисциплінарні відносини з дітьми;
- · Використання застарілих шаблонів занять;
- · Відсутність комплексних завдань;
- · Відсутність ігрових дій, ігрових вправ та інш.;
- · Гальмування творчості дітей на заняттях;
- · Відсутність самостійності, розкутості дітей, вільного спілкування;
- · Спілкування вихователя з дітьми по типу «над дітьми», а не «поруч з ними»;
- · Відсутність педагогічного такту, етики з боку вихователя;
- · Невміння використати авторські програми, педагогічний досвід в практику своєї роботи;
- · Невміння використати акторські здібності, невміння перетворити заняття в маленький театр чи казку.
Немає коментарів:
Дописати коментар