понеділок, 30 жовтня 2023 р.

 Педагогічна майстерня

«Концепція спостережень під час прогулянки з молодшими дошкільниками»

Прогулянка для дошкільників — не просто відпочинок, а й щоденні відкриття і нові враження. Дізнайтеся, як за допомогою спостереження зробити прогулянки для дітей молодшого дошкільного віку насиченими та пізнавальними — скористайтеся орієнтовними планами для спостережень

         Дитячі спостереження за будь-якими проявами життя, явищами природи — важливі для розвитку мовлення, для активізації прагнення до творчості тощо. Саме під час спостереження дитина вчиться знаходити й бачити цікаве, захопливе, прекрасне, а ще — передавати іншим це бачення.

Як організувати спостереження

         Спостереження проводять із невеликою групою по 4-7 дітей чи з усією групою у куточку природи або надворі. Оптимальний час для інтенсивної розумової діяльності молодших дошкільників — від 5 до 10 хв. тож і спостереження має тривати у цих межах.

Залежно від його змісту спостереження можна проводити:

до та після сніданку;

на прогулянці;

перед обідом;

увечері.

Розкажіть або нагадайте вихованцям, що є певні правила поведінки під час спостережень:

обрати зручне для себе місце;

не заважати іншим.

Для збільшення концентрації уваги дітей використайте емоційні вправи, як-от «Вітер-вітерець», «Послухаємо тишу» тощо.

Заздалегідь спроєктуйте концепцію спостереження.

Спостереження побудуйте за такою схемою:

розглянути предмет, об’єкт, явище;

повідомити дітям цікаву інформацію про нього;

спрямувати дитяче сприймання відповідно до спроєктованої концепції;

детально проаналізувати об’єкт спостереження, стимулювати запитання від дітей;

узагальнити інформацію, наголосити на значенні природи в житті людей.

        Об’єктами спостережень можуть бути явища природи, рослини, тварини. Зазвичай дітям найцікавіше спостерігати за представниками тваринного світу.

        Спостереження у повсякденному житті менші за обсягом пізнавального матеріалу, порівняно зі спеціально організованими.

З молодшими дошкільниками можна провести цикли спостережень за різними об’єктами упродовж року:

вересень — квітучі рослини, пісок у пісочниці

жовтень-листопад — акваріумні рибки

грудень — ялинки, вечірнє небо

січень-лютий — птахи, які зимують, та домашні птахи у клітці

лютий-березень — цибуля, яка росте на підвіконні, гілки дерев у вазі

квітень-травень — рослини, які пробуджуються навесні

навесні-влітку — різні комахи: сонечко, бабка, мурахи, метелики

           Обсяг інформації й об’єкти спостережень визначайте відповідно до змісту програми, за якою працює ваш заклад, та інтересів дітей.

Немає коментарів:

Дописати коментар