КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ
«Проводимо
рухливі ігри в обмеженому просторі»
Дошкільникам шкідливо довго перебувати в статичному
положенні. Проте останнім часом діти часто змушені залишатися в обмеженому
просторі через різні причини: пандемія, несприятливі погодні умови, надзвичайні
стани тощо. В таких обставинах у пригоді стануть рухливі ігри, які можна
проводити в груповій кімнаті чи будь-якому іншому приміщенні.
Особливості рухливих ігор
Рухлива
гра — основний засіб збагачення рухового досвіду дітей. Вона допомагає
задовольняти потреби в руховій активності навіть в умовах обмеженого простору.
Рухливі ігри впливають як на фізичний, так і на інтелектуальний розвиток дітей.
Адже при будь-якому русі тренуються м’язи та мозок дитини. У рухливій грі
збагачується мовленнєва активність і вміння стримувати себе.
Гра
навчає діяти в колективі, домовлятись одне з одним, ділитись іграшками. У
кожній рухливій грі дітям необхідні елементарні вміння орієнтуватись у
просторі: не наштовхуватись одне на одного, не відставати, знаходити своє
місце, узгоджувати свої дії із зусиллями інших дітей. Спільні ігрові дії
зумовлюють загальні радісні емоції, розвивають емпатію, зміцнюють взаємини між
дітьми й дорослими.
Вимоги до організації
Рухливі ігри різноманітні і за змістом, і за рівнем фізичного навантаження. Та не всі ігри однаково подобаються дітям. Тому, коли добираєте ігри для своїх вихованців, ураховуйте їхній рівень оволодіння конкретними видами рухів, температуру повітря, місце проведення гри тощо. А також не забувайте чергувати ігри різного ступеня рухливості. Розгляньмо, як добирати й проводити ігри для дітей різного віку.
Молодший дошкільний вік
Які ігри
обирати.
Ігри з нескладним змістом та обов’язковим чергуванням руху та відпочинку. Ігри
мають містити одне-два прості правила та не більше трьох ролей.
Як керувати
грою.
Головне завдання — стимулювати рухову активність і створювати радісний
настрій. Коли розучуєте нову гру з дітьми, зосередьте увагу на регулюванні
рухів дітей. Згодом, коли вони засвоять гру, надавайте дітям більше
самостійності та заохочуйте виконувати роль ведучого.
Підсумок гри —
короткий та оптимістичний, з позитивною оцінкою всіх дітей.
Рівень навантаження під
час ігор
Тривалість безперервного
руху за один повтор гри — 10 с.
Кількість повторів
гри — 3—5 разів.
Тривалість гри — 6—8 хв
Середній дошкільний вік
Які ігри
обирати.
Ігри з елементами змагання (індивідуальними та колективними), ігри-атракціони.
Як керувати
грою.
Коли діти грають уперше, роль ведучого виконує вихователь. Стежте, щоб діти
дотримували правил і діяли відповідно до поставлених рухових завдань.
Підсумок гри —
загальний позитивний. Зверніть особливу увагу на дітей, які правильно
виконували правила та рухові дії.
Рівень навантаження під час ігор
Тривалість безперервного руху за один повтор
гри — 15—20 с.
Кількість повторів гри — 3—5 разів.
Тривалість гри — 8—10 хв
Старший дошкільний вік
Які ігри
обирати.
Ігри-естафети, спортивні ігри. В іграх використовуйте кидання та ловлення
м’ячів, стрибки. Також пропонуйте дітям малорухливі ігри, які містять елементи
командної взаємодії. В іграх може бути до чотирьох ролей, які розподіляють між
усіма дітьми.
Як керувати
грою.
Перш ніж пояснювати нову гру, повторіть разом з дітьми найскладніші рухи.
Використовуйте під час ігор команди та умовні сигнали. Робіть зауваження дітям,
які порушують правила гри.
Підсумок гри — диференційована оцінка. Відмітьте тих, хто виявив спритність, швидкість, дотримував правил; назвіть тих, хто їх порушував. Проаналізуйте разом з дітьми, як їм вдалося досягнути успіху в грі, що допомагало чи заважало під час гри тощо.
Рівень навантаження під час ігор
Тривалість безперервного руху за один повтор гри — 20—30 с.
Кількість повторів гри — 4—6 разів.
Тривалість гри — 10—12 хв
Немає коментарів:
Дописати коментар