Організація прогулянок влітку
Прогулянки на свіжому повітрі – одне з головних задоволень в житті малюка, важлива умова для здоров’я дітей. Перебування дітей на свіжому повітрі має велике значення для фізичного розвитку дошкільника. Прогулянка є першим і найбільш доступним засобом загартовування дитячого організму. Вона сприяє підвищенню його витривалості і стійкості до несприятливих впливів зовнішнього середовища , особливо до простудних захворювань.
Перед виходом на прогулянку вихователь організовує з дітьми проведення гігієнічних процедур: чищення носа, відвідування туалетної кімнати.
Одягання дітей потрібно організувати так, щоб не витрачати багато часу і щоб їм не доводилося довго чекати один одного. Для цього необхідно продумати і створити відповідні умови.
Прогулянка для дітей будь-якого віку має велике значення. Під час прогулянки дитина може реалізувати свій внутрішній потенціал руховий, творчий, інтелектуальний, взаємодію зі своїми однолітками і дорослими. Велике значення на прогулянці має значення рухова активність яка поєднується з розумовою напругою.
Педагог заздалегідь виносить виносної матеріал:
– іграшки;
– набори для гри з піском і водою;
– реквізити для творчості (кольоровий папір, олівці, фломастери, фарби, пластилін);
– розмальовки для дівчаток і хлопчиків;
– книги для читання;
– спортивні атрибути (скакалки, м’ячі різні за розміром, бадмінтон, кеглі);
– трудове обладнання (віники, граблі, рукавички для роботи у квітнику).
Інструкція проведення прогулянок у ЗДО:
- Розробку прогулянки почніть з календарного планування. Її цілі і завдання повинні відповідати поточним планам на даний період часу. Включіть в програмне зміст прогулянки виховні, навчальні та розвиваючі завдання.
- Підготуйте все необхідне обладнання для організації діяльності дітей. Зверніть увагу на виносний матеріал. Він повинен відповідати змісту прогулянки, відповідати вимогам безпеки. Крім того, виносний матеріал повинен бути підібраний у відповідності з віком дітей. Обов’язково перевірте кількість іграшок. Їх має вистачити для всіх дітей. Неприпустимо, щоб хтось із дошкільників випробував недолік устаткування для гри.
- Складіть короткий план прогулянки і зафіксуйте його на картці. Це дозволить планомірно здійснити намічені завдання. Крім того, це полегшить проведення прогулянки.
- Обов’язково налаштуйте вихованців на прогулянку. Нехай вони відчують радість від майбутньої діяльності. У такому випадку вона виявиться продуктивною. Крім того, гарний настрій у поєднанні з фізичними вправами сприятиме поліпшенню загального самопочуття дошкільнят.
- Підготуйте ділянку для проведення прогулянки. На ньому не повинно бути отруйних або колючих рослин, грибів, кущів з ягодами. Крім того, необхідно прибрати все сміття з території ділянки. У літній час щоранку необхідно поливати і перекопувати пісок у пісочниці. Це допоможе підготувати пісочницю до приходу дітей, а також дозволить виявити можливий сміття в піску.
- При проведенні прогулянки обов’язково чергуйте види діяльності дошкільнят. Прогулянку почніть із спостереження. Це можуть бути спостереження за об’єктами живої і неживої природи, людьми різних професій.
- Включіть в прогулянку трудову діяльність. Це може бути допомога дітей розчищення ділянки від снігу, восени — листя і т. д.
– рахунок (можна запропонувати порахувати гілочки, камінці, дерева, машини проїжджають;
– геометричні фігури ( знайти схожу, знайди пару, побудуй фігуру);
– малювання закріплення, якогось елемента (виносної матеріал, паличної на піску, крейдою на асфальті);
– заучування лічилок, віршів (підбирається вірші про дерева, квіти, хмари, і багато іншого);
– закріплення музичних і фізкультурних навичок;
– відгадування загадок (про природу, про побутові речі, про тварин, про комах);
– закріплення вимови звуку;
– пори року, дні тижня, місяці, свою домашню адресу і багато іншого.
Ігрову діяльність організовує вихователь, пропонуючи дітям пограти в рухливі ігри різної інтенсивності. Спочатку проводитися нова гра з правилами, потім пропонується дітям вибрати гру вже знайому. Ігор може бути кілька особливо знайомі дітям, і давати можливість, що кожен дитина міг бути провідним. Якщо діти не втомилися і хочуть грати в рухливі ігри можна організувати змагальні ігри.
Трудова діяльність допомагає дітям організовуватися, взаємодіяти , допомагати один одному. Саме тому, прогулянка в закладі дошкільної освіти – це організований педагогічний процес, який треба заздалегідь продумувати і готуватися.
Немає коментарів:
Дописати коментар