середа, 16 червня 2021 р.

 Організація прогулянок влітку

Прогулянки на свіжому повітрі – одне з головних задоволень в житті малюка, важлива умова для здоров’я дітей. Перебування дітей на свіжому повітрі має велике значення для фізичного розвитку дошкільника. Прогулянка є першим і найбільш доступним засобом загартовування дитячого організму. Вона сприяє підвищенню його витривалості і стійкості до несприятливих впливів зовнішнього середовища , особливо до простудних захворювань.

Перед виходом на прогулянку вихователь організовує з дітьми проведення гігієнічних процедур: чищення носа, відвідування туалетної кімнати.

Одягання дітей потрібно організувати так, щоб не витрачати багато часу і щоб їм не доводилося довго чекати один одного. Для цього необхідно продумати і створити відповідні умови. 

Прогулянка для дітей будь-якого віку має велике значення. Під час прогулянки дитина може реалізувати свій внутрішній потенціал руховий, творчий, інтелектуальний, взаємодію зі своїми однолітками і дорослими. Велике значення на прогулянці має значення рухова активність яка поєднується з розумовою напругою.

Педагог заздалегідь виносить виносної матеріал:
– іграшки;
– набори для гри з піском і водою;
– реквізити для творчості (кольоровий папір, олівці, фломастери, фарби, пластилін);
– розмальовки для дівчаток і хлопчиків;
– книги для читання;
– спортивні атрибути (скакалки, м’ячі різні за розміром, бадмінтон, кеглі);
– трудове обладнання (віники, граблі, рукавички для роботи у квітнику).

В прогулянку входять п’ять компонентів:
– самостійна діяльність;
– індивідуальна діяльність;
– ігрова діяльність;
– трудова діяльність;
– спостереження.
   Педагог у перспективному плані планує прогулянку, враховуючи всі ці компоненти. Вони можуть проходити не по черзі,  педагог сам вирішує, в якому порядку пройдуть усі ці компоненти при цьому він враховує емоційний настрій дітей. 

Інструкція проведення прогулянок у ЗДО: 

  1. Розробку прогулянки почніть з календарного планування. Її цілі і завдання повинні відповідати поточним планам на даний період часу. Включіть в програмне зміст прогулянки виховні, навчальні та розвиваючі завдання.
  2. Підготуйте все необхідне обладнання для організації діяльності дітей. Зверніть увагу на виносний матеріал. Він повинен відповідати змісту прогулянки, відповідати вимогам безпеки. Крім того, виносний матеріал повинен бути підібраний у відповідності з віком дітей. Обов’язково перевірте кількість іграшок. Їх має вистачити для всіх дітей. Неприпустимо, щоб хтось із дошкільників випробував недолік устаткування для гри.
  3. Складіть короткий план прогулянки і зафіксуйте його на картці. Це дозволить планомірно здійснити намічені завдання. Крім того, це полегшить проведення прогулянки.

  4. Обов’язково налаштуйте вихованців на прогулянку. Нехай вони відчують радість від майбутньої діяльності. У такому випадку вона виявиться продуктивною. Крім того, гарний настрій у поєднанні з фізичними вправами сприятиме поліпшенню загального самопочуття дошкільнят.
  5. Підготуйте ділянку для проведення прогулянки. На ньому не повинно бути отруйних або колючих рослин, грибів, кущів з ягодами. Крім того, необхідно прибрати все сміття з території ділянки. У літній час щоранку необхідно поливати і перекопувати пісок у пісочниці. Це допоможе підготувати пісочницю до приходу дітей, а також дозволить виявити можливий сміття в піску.
  6. При проведенні прогулянки обов’язково чергуйте види діяльності дошкільнят. Прогулянку почніть із спостереження. Це можуть бути спостереження за об’єктами живої і неживої природи, людьми різних професій.
  7. Включіть в прогулянку трудову діяльність. Це може бути допомога дітей розчищення ділянки від снігу, восени — листя і т. д.

  Проходячи до свого ігрового майданчику, педагог по дорозі звертає  увагу дітей на дерева закріплює знання дітей про дерева. Якщо тільки проходять показати це дерево його структуру, відмінність з іншими деревами, наприклад (ялина, ялинка, сосна). Звернути увагу на квітник, які квіти ростуть їх назва. Так само на дмайданчику  можна закріпити пройдений матеріал просто спостерігаючи за комахами, хмарами, силою вітру, машинами, людьми їх одягом і багато іншого.
 Коли вже прийшли на ігровий майданчик можна дати дітям самостійно вибрати заняття, які вони хотіли б. Але є діти, які погано взаємодіють з однолітками, і тут педагог допомагає таким дітям організувати сюжетно рольовій грі : наприклад:  “Сім’я”, “Доктор”, “Ми йдемо в гості”, “Магазин”). В такі ігри зазвичай підключаються більшість дітей, і тоді вихователь  відходить убік даючи дітям самостійно домовлятися. Також діти самостійно організовують свої ігри при цьому користуються предметами заступниками. 
   Індивідуальна робота з дітьми полягає в закріпленні, якого або матеріалу з різних видів освітньої діяльності:
– рахунок (можна запропонувати порахувати гілочки, камінці, дерева, машини проїжджають;
– геометричні фігури ( знайти схожу, знайди пару, побудуй фігуру);
– малювання закріплення, якогось елемента (виносної матеріал, паличної на піску, крейдою на асфальті);
– заучування лічилок, віршів (підбирається вірші про дерева, квіти, хмари, і багато іншого);
– закріплення музичних і фізкультурних навичок;
– відгадування загадок (про природу, про побутові речі, про тварин, про комах);
– закріплення вимови звуку;
– пори року, дні тижня, місяці, свою домашню адресу і багато іншого.
Ігрову діяльність організовує вихователь, пропонуючи дітям пограти в рухливі ігри різної інтенсивності. Спочатку проводитися нова гра з правилами, потім пропонується дітям вибрати гру вже знайому. Ігор може бути кілька особливо знайомі дітям, і давати можливість, що кожен дитина міг бути провідним. Якщо діти не втомилися і хочуть грати в рухливі ігри можна організувати змагальні ігри. 
Трудова діяльність допомагає дітям організовуватися, взаємодіяти , допомагати один  одному. Саме тому, прогулянка в закладі дошкільної освіти –  це організований педагогічний процес, який  треба заздалегідь продумувати і готуватися. 

Немає коментарів:

Дописати коментар