понеділок, 1 листопада 2021 р.

 "Від творчого вихователя 

– до творчої дитини"


        В наш час, важливого значення набуває проблема розвитку творчості дітей дошкільного віку. Рівень творчого розвитку майбутнього покоління значною мірою визначається педагогічним професіоналізмом, творчою компетентністю, професійним педагогічним мисленням педагога, його психологічною готовністю до педагогічної творчості. 

       В. Сухомлинський підкреслював, що лише творчий педагог може розвинути творчі можливості дітей, розкрити їхній творчий потенціал.Учений писав: «Якщо ви хочете, щоб діти творили, створювали художні образи – перенесіть хоча б одну іскорку в свідомість дитини. Якщо ви не вмієте творити, або вам здається забавою спуститись до світу дитячих інтересів, – нічого не вийде».

    Робота вихователя характеризується як діяльність, якій властиві творче натхнення, педагогічна захопленість, мобільність,  здатність до інновацій. Але перш за все педагог має бути творчою особистістю, мати високий рівень педагогічної майстерності. 

Мета й основне завдання творчого педагога:
- Проаналізувати фактори, які визначають творчий портрет вихователя;
- коригувати освітній процес відповідно до розвитку творчого потенціалу дітей.

Основні умови перетворення діяльності вихователя у творчість 
1. Усвідомлення себе як творця в педагогічному процесі.
2. Сприймання вихованця як особистості.
3. Усвідомлення сутності, значення і завдань власної педагогічної діяльності і мети.
4. Усвідомлення власної творчої індивідуальності.


Портрет педагога нової сучасної формації:
- проблемність мислення;
- системний світогляд;
- здібність приймати відповідальні рішення;
- професійна мобільність;
- самостійність та творчість;
- цілеспрямованість та наполегливість;
- профкомпетентність;
- інформаційна культура;
- комунікатівні здібності;
- співпраця;
- здатність до самоосвіти та розвитку;
- орієнтація на ефективність та якість;
- здатність до самоаналізу.

  Для того щоб зацікавити дитину у будь-якій  творчій діяльності, дорослий сам повинен стати безпосереднім учасником творчого дійства, уміти створити сприятливу атмосферу, відкриту для спілкування і творчого пошуку.


Немає коментарів:

Дописати коментар