«Інтегрована освітня діяльність для дітей з порушенням опорно-рухового апарату»
Статистика свідчить про те, що з кожним роком збільшується кількість дітей з різного роду порушеннями у фізичному та розумовому розвитку, тобто дітей з особливими освітніми потребами. Оскільки ступінь прояву порушення може бути різного роду (наприклад, моно або комбіновані порушення, що супроводжуються різними супутніми чинниками: епілептичними нападами, приступами агресії тощо), навчання дітей з особливими освітніми потребами може здійснюватися відповідно до певних форм: індивідуальне навчання, інтеграція, інклюзивне навчання або навчання в умовах сегрегації (інтернатна модель).
На
державному рівні приймаються положення та законодавчі акти, що забезпечують і
гарантують отримання якісної освіти учнями з особливостями психофізичного
розвитку в масових школах за місцем проживання, створення умов для реалізації
їх творчого потенціалу та розвитку індивідуальних здібностей.
Завдяки
створенню інклюзивного освітнього простору, діти, чиї особливі потреби виходять
за межи загальноприйнятої норми, мають можливість не тільки отримати гідну
освіту, а й відчути себе повноцінними членами дитячого колективу, а згодом
стати повноправними громадянами своєї країни, що мають однакові для всіх права
і обов'язки незалежно від своїх можливостей.
Переваги інклюзивної освіти для
педагогів та фахівців
На
зміну спеціалізованому навчанню приходять нові, прогресивні форми здобуття
освіти – інтеграція та інклюзія.
Інтеграція
в освіті – це одна з форм навчання, при якій діти з особливими освітніми
потребами основний час проводять у звичайних групах разом з іншими дітьми і
якийсь час – окремо, в умовах особливим чином організованого освітнього
процесу, де їм надаються встановлені освітні послуги, медична,
психолого-педагогічна та соціальна індивідуалізована допомога.
Модель
інтегративного навчання обґрунтовується тим, що кожна дитина, з будь-якими
порушеннями психофізичного розвитку має такі ж потреби, як і всі члени
суспільства і повинна вести життя, максимально наближене до нормального. Тому у дитячому садку проводиться корекційно-розвивальна робота з дітьми, які мають особливі
освітні потреби.
Мета
інтеграції в освіті – залучити дітей з різними можливостями і допомогти вписатися у вже існуючу модель
навчання. При цьому успішність інтегрованого навчання визначається, головним
чином, готовністю дитини до навчання в умовах освітньої простору, тобто наявністю
в неї відповідного віковій нормі або близького до неї рівня психофізичного і
мовного розвитку, що дозволяє дитині опанувати загальноосвітній стандарт у
строки, передбачені для дітей, що нормально розвиваються.
Інтеграція припускає, що дитина з особливими освітніми потребами має бути готова для
прийняття її закладом освіти і суспільством, тобто відповідати стандартам системи
освіти, і не враховує його індивідуальності. Тому, фізично присутня на заняттях , вона фактично виключена з процесу навчання. А оскільки інтегроване
навчання може бути показано лише тій частині дітей, рівень психофізичного
розвитку яких відповідає або близький віковій нормі, то виникає проблема
диференційованого відбору дітей для інтегрованого навчання та їх подальшого
супроводу.
Інклюзія дає можливість кожному члену
суспільства зробити свій вибір з усіх аспектів повсякденного життя, дозволяє
кожній людині повноправно брати участь в житті суспільства згідно з її
бажанням.
«Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу».
Кожна
дитина, незалежно від своїх особливостей – фізичних, інтелектуальних,
соціальних, емоційних чи мовних, повинна мати можливість реалізувати своє право
на навчання в будь-якому типі освітнього закладу і отримати при цьому гідну та
якісну освіту.
Немає коментарів:
Дописати коментар