вівторок, 16 лютого 2021 р.

 

   Особливості формування усвідомленого ставлення дошкільників

до власного здоров’я

                                                                            «Щоб бути здоровим, потрібні власні зусилля,

постійні, значущі. Замінити їх не можна нічим».

М. Амосов

Фізичний розвиток дітей – пріоритетний напрям у роботі ЗДО. Завдання і зміст фізичного виховання визначаються Базовим компонентом дошкільної освіти. Вона спрямована на природний розвиток дитини та збереження її фізичного й психічного здоров’я. Із семи ліній розвитку дошкільника, виділених БК, першою є ОСВІТНЯ ЛІНІЯ  «ОСОБИСТІСТЬ ДИТИТНИ». Одна із важливих складових частин якої – культурно-гігієнічні навички.

Здоровя обумовлюється способом життя, а модель способу життя формується в дитинстві. Тому так важливо формувати звичку до здорового способу життя в дошкільному віці. Одним із параметрів здорового способу життя – належне володіння культурно-гігієнічними навичками.

Виховання у дітей навичок особистої гігієни відіграє важливу роль в охороні здоров’я, сприяє правильній поведінці в побуті, у громадських місцях. Адже, виконання правил особистої гігієни є однією з умов збереження і зміцнення здоров’я.

Спеціальних занять з цього розділу роботи не плануються, гігієнічне виховання і навчання постійно здійснюється в повсякденному житті. Ми можемо навчити дитину ходити, стрибати, лазити, повзати, бігати, виконувати різні фізичні та рухові вправи, але якщо ми не донесемо до свідомості дитини, що звички, пов’язані з чистотою й охайністю, бажання дружити з водою – це буде великим мінусом в нашій роботі щодо зміцнення та збереження здоров’я дітей.    

Культурно-гігієнічні навички – це дії, пов’язані з дотриманням чистоти й порядку. Їх умовно можна поділити на чотири різновиди:

·        навички особистої гігієни;

·        навички культури їжі;

·        дбайливе ставлення до власних речей;

·        підтримання порядку та чистоти в навколишньому середовищі.

Під час повсякденної роботи з дітьми необхідно прагнути до того, щоб дотримання правил особистої гігієни стало для них природним, а гігієнічні навички з часом постійно удосконалювалися. Правила особистої гігієни пов’язані з усіма видами діяльності й відпочинку дітей.

По мірі росту та розвитку дитини самостійність і активність її зростає. Виховання культурно-гігієнічних навичок містить широке коло завдань, це:

·        безпосереднє навчання;

·        демонстрація вправи з виконанням дії під час дидактичних ігор;

·        систематичне нагадування дітям про необхідність дотримуватися правил гігієни і поступове підвищення вимог до них.

Охорона життя та зміцнення здоров’я, поліпшення фізичного розвитку, функціональне вдосконалення й підвищення працездатності організму дитини, а також загартування є першочерговими завданнями.

Опираючись на Базову програму по формуванню культурно-гігієнічних навичок дітей дошкільного віку вирішуються такі задачі:

·        знайомство з органами людського тіла;

·        розвиток вміння та навичок догляду за тілом;

·        формування позитивного ставлення дитини до гігієнічних процедур;

·        формування стійких навичок гігієни харчування (не брати їжу брудними руками, не споживати немитими овочі та фрукти та ін.);

·        формування культури поведінки за столом (правильно користуватися серветкою, столовими приборами, охайно споживати їжу);

В роботі з даної теми рекомендується використовувати іграшкових персонажів в різноманітних ігрових ситуаціях; користуватися різноманітним наочним матеріалом. Дитина краще сприймає та усвідомлює гігієнічні знання, якщо розповідь, пояснення будуть підкріпленні показом картинок, ілюстрацій або імітацією дій, пов’язані з культурно-гігієнічними навичками.

Читайте оповідання, казки з даної теми, відгадуйте загадки про речі особистої гігієни; розглядайте сюжетні картинки; обігруйте з дітьми віршовані рядки, де вони виконують імітаційні рухи; вирішуйте проблемні запитання та завдання. В результаті дитина отримає досвід самостійної діяльності, нові знання і уміння.

Продовжуйте проводити роботу з батьками з даної теми. Поповнюйте консультативний матеріал порадами, консультаціями до батьківського куточку.

Єдність вимог здорового способу життя в родині і в ЗДО сприятимуть у дитини формуванню свідомого ставлення до власного здоров’я.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар