Розвиток творчого становлення особистості педагога ЗДО за допомогою активних форм навчання
«Творчість є діяльністю, в яку
людина вкладає немовби частинку
своєї душі, і чим більше вона
вкладає, тим багатшою стає її душа»
В.О.Сухомлинський
За визначенням В.О.Сухомлинського,
педагогічна творчість – це бачення людиною свого внутрішнього світу, передусім
свого розуму, свого напруження інтелектуальних сил, свого розуміння і творення
краси в наслідках своєї праці, своїх зусиль. Процес творчості характерний тим,
що творець своєю діяльністю і її наслідками справляє величезний вплив на тих,
хто перебуває поряд з ним. Практика доводить, що високий рівень розвитку
творчої активності педагога є найважливішою умовою формування творчої
активності дитини-дошкільника
Творчість (за словником з філософії) – це
процес людської діяльності, який створює якісно нові матеріальні та духовні
цінності.
В.О.Сухомлинський відмічав, що «творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту, особливий взаємозв’язок між інтелектуальним життям особистості та проявом її сил в активній діяльності».
Основні рівні професійної діяльності
педагога у його спробі досягти високого творчого результату:
· рівень самосвідомості. Він включає оцінку власних можливостей, яка може виражатись в усвідомленні свого покликання у житті. Це передбачає володіння такими якостями: упевненість у власних силах, готовність до ризику, відсутність побоювання розкрити власні ідеї суспільству, контролювання емоцій, здатність до фантазії і відхилення від стереотипів;
· рівень
професіоналізму, що ґрунтується на оптимальних знаннях і вміннях, які є
обов’язковими в педагогічній діяльності, і залежить від здібностей та
теоретичної підготовки педагога;
·рівень самореалізації. Творчу індивідуальність педагога характеризує передусім потреба в самореалізації. Самореалізація – це ставлення людини до себе як до діяча і її прагнення та здатність до зміни себе, людей, світу;
· рівень самоосвіти. Самоосвіта життєво необхідна кожній сучасній людині для її самореалізації. Сьогодні вихователь має розуміти: бути професіоналом – означає перебувати в постійному творчому пошуку, розвитку, самовдосконаленні;
·рівень мовознавчий. «Заговори, щоб я тебе побачив». Антична мудрість Сократа є актуальною і сьогодні, бо і в сучасності наявна потреба в людях, які вміють самостійно мислити, переконувати живим словом, нести істину, добро і красу за допомогою якісного мовлення;
Кожен педагог – індивідуальність, тому і його творча майстерність має особливості і певною мірою індивідуалізована. Він може самостійно обирати спосіб удосконалення. Проте ні в якому разі не варто забувати, що творчістю є «діяльність, в яку людина вкладає немовби частинку своєї душі, і чим більше вона вкладає, тим багатшою стає її душа».
Немає коментарів:
Дописати коментар